per en 5 Maig 2015
461 Vistes

Si fem una mica de memòria, recordarem que tots els intents fets des de Catalunya per obtenir la gestió dels nostres aeroports, sempre han estat infructuosos, per allò de la necessitat d'una atenció unificada des d'AENA, un cas raríssim a nivell mundial, però dogma de fe a Espanya.

Però poc a poc la informació ens va desvetllant la veritat de les coses i la raó autèntica de tanta unitat i de tant evitar la discriminació per raó del territori on la gent viu o on es troben les infraestructures.  I la raó, com ja és habitual, és només econòmica.

Ara sabem que el volum de negoci de l'Aeroport del Prat, tot i les seves limitacions pel que fa a rutes i destinacions, sempre en favor de Barajas, suposa el 43% del valor en borsa d'AENA i més de la meitat dels seus guanys.  No està gens malament.

Ara imaginem una Catalunya independent amb el control absolut d'El Prat, però també dels aeroports de Reus, Girona i Lleida i amb capacitat per ordenar el trànsit aeri amb aquestes quatre instal.lacions.  Imaginem també una AENA sense el 43% del seu valor i amb la meitat d'ingressos només.  Un panorama amb molt de futur en el primer cas, però la ruïna de la companyia, en el segon.

Aquestes són les dades i, segurament, aquesta és la realitat. Es tracta de diners, no de sentiments.  I també per això ens cal ser independents.

I si parléssim de ports, trànsit de persones i mercaderies i del valor econòmic que s'hi mou, la cosa no faria més que millorar (per a nosaltres, és clar).  Però aquesta és tota una altra història, potser encara més dura.

Publicat a: Actualitat