per en 8 Juny 2016
379 Vistes

Els temps canvien.  Mira tu quina novetat.  Si no fa tants anys eren les feines del camp les que marcaven la cadència de les estacions, ara hem substituït la sega, la verema o la matança del porc per altres referents més moderns, més cosmopolites.

Aquests dies, i el calendari que digui el que vulgui, s'obre la porta a l'estiu amb l'espot televisiu d' Estrella Damm, una cervesa que s'autoproclama mediterrània.  Ja fa uns anys que passa.  Fet i fet, ja fa molt de temps que El Corte Inglés ens avisa que és primavera (faci fred, faci calor) i que el Halloween de Port Aventura ens marca la tardor.  Això per no parlar de les tradicionals bombolles Freixenet, imprescindibles per acollir el Nadal i l'hivern de retruc.

Ja ho sabem, som en temps de platja, de gamba vermella, de festes a la vora del mar i de l'eterna joventut regada amb cervesa.  Això sí, enguany amb el contrapunt de l'home madur assenyat però obert a noves experiències.  Per cert, noia jove i home madur, el binomi natural a la premsa del cor, a la societat acomodada, o a les parelles de presentadors de telenotícies.  Una mica fàcil, oi?

Benvingut sigui l'estiu i una realitat que, en la major part dels casos, poc tindrà a veure amb els tòpics d'aquest nou anunci, que té el seu punt, tot sigui dit, igual com tampoc tenen massa a veure la tardor amb els parcs d'atraccions, l'hivern amb el glamur del cava, ni la primavera amb els grans magatzems que ens recorden on són els nostres límits.

Nous temps, nous referents.  Ara toca Mediterrani.  Una pena que ahir vam saber que en un parell d'anys s'hi han quedat 10.000 persones intentant creuar-lo. Contradiccions del món on vivim i coincidències de la informació.

Publicat a: Actualitat
Sigues el primer a qui li agrada això.