per en 19 Maig 2014
479 Vistes

Sempre s'ha dit que un dels grans enemics de la realitat són determinats adjectius, com ara "molt", "poc", "bastants"  i similars.  I és que la seva imprecisió permet tota mena d'especulacions i d'interpretacions interessades.  La solució, ja fa temps que la sabem:  quantificar de manera objectiva.

Una bona mostra la tenim als informatius de TV3, tradicionalment titllats d'instruments d'adoctrinament nacionalista, on només es parla de la independència per influir en la voluntat dels espectadors.  Doncs ara arriba el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i ens presenta la quantificació dels continguts que més temps van ocupar als informatius, l'any passat.  I oh, sorpresa!, el rànquing l'encapçalen les informacions sobre la crisi, seguides de la crònica internacional i, no és fins al tercer lloc que trobem continguts relacionats amb Catalunya i la seva relació amb Espanya, amb un percentatge de temps proper a la meitat del que s'hi dedica a economia i la crisi.

I és que no hi ha com comptar per desmuntar tòpics i llegendes urbanes.  I per cert, això, a Espanya, no es pot fer, perquè segueix sent l'únic país europeu occidental que no disposa d'un organisme similar al CAC.

Potser és que Espanya sempre ha funcionat "a ojo", "a bulto" si voleu, i han perdut el costum de comptar amb rigor?  Potser per això els espanta tant que votem?  Al cap i a la fi, aleshores caldria fer recompte i s'acabaria amb moltes ximpleries i amb moltes mentides, no?

Publicat a: Actualitat
miquel pubill
no els demanis cap planificació,no en saben més
20 Maig 2014